Terapi til børn og unge

Min helt store hjertesag og mission er at få børn og unge til at trives. Med en baggrund som skolelærer siden 2000 og en specialisering som AKT-vejleder i 2010 har jeg opbygget en dybdegående forståelse af børnelivet. Mine mange år i skoleverdenen har givet mig en bred vifte af erfaringer, der spænder fra glæder til udfordringer, som børn og unge møder på deres vej.

Min tid som AKT-vejleder på en større folkeskole, hvor jeg har været ansat siden 2004, har givet mig en enestående indsigt i de komplekse problemstillinger, som børn og unge kan opleve. Med et gennemsnit på 20 samtaler med elever fra 0.-9. klasse hver eneste skoleuge siden 2010, har jeg udviklet en systematisk og analytisk tilgang til mit arbejde, altid støttet af den seneste forskning og faglitteratur inden for pædagogik og psykologi. Jeg tilpasser min tilgang efter barnets alder; legende og kreativ for de yngre, mere fokuseret for de ældre.

Min erfaring med børn og unge er bred og inkluderer en viden om områder som skolevægring, angst, selvskade, mobning, konflikthåndtering og samtaler med unge, der oplever præstationspres i forbindelse med eksamener, fremlæggelser og en grundlæggende angst for eksklusion i vennegruppen. Derudover har jeg omfattende kendskab til at arbejde med børn, der bekymrer sig over faglige udfordringer i skolen og føler sig utilstrækkelige eller ikke gode nok. Jeg har stor indsigt i skoletræthed samt manglende koncentration og opmærksomhed i skolen. Siden 2010 har jeg været vejleder og supervisor for skolelærere, forældre og pædagoger, hvilket har givet mig værdifuld indsigt i at implementere tiltag, der imødekommer barnets behov.

Med over 12 års erfaring som gruppeleder for skilsmissegrupper og med 2 grupper i alle aldersgrupper hver uge siden 2012 kender jeg til skilsmissens udfordringer. Denne erfaring har givet mig en unik indsigt i de dilemmaer og behov, børnene oplever, når deres forældre bliver skilt. Jeg er i stand til at vejlede både børnene og deres forældre gennem denne udfordrende periode. Denne bredde af erfaringer gør, at jeg møder børn og unge i terapien på deres niveau.

Jeg kender til den virkelighed, børnene møder hver eneste dag i skolen, og derfor er der en umiddelbar forståelse mellem os. Dette gør, at jeg med mit kendskab til skolelivet og hverdagen bedre kan hjælpe barnet og den unge til gode og sunde strategier. Jeg er meget opmærksom på vigtigheden af, at den unge eller barnet føler sig tryg i mødet med mig, da det kan være en stor ting for et barn at skulle tale med en fremmed voksen. Derfor gør jeg mig meget umage med at skabe et varmt og tillidsfuldt rum.

Jeg tilbyder:

  • En professionel og kvalificeret tilgang
  • Skabning af et trygt og tillidsfuldt terapeutisk rum
  • Kontinuerlig opdatering gennem den nyeste forskning og faglitteratur
  • Indsigt i og håndtering af komplekse problemstillinger
  • Dedikation til børns og unges trivsel og udvikling

Kontakt mig gerne for at høre mere om, hvordan jeg kan støtte dit barn eller unge på deres vej mod trivsel og velvære. Terapien kan foregå i min klinik, online eller i naturen – alt efter dit barns eller den unges behov.